کِساء

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کُونوا أَنصَارَ اللَّهِ

کِساء

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کُونوا أَنصَارَ اللَّهِ

کِساء

الّــــــذِینَ یُبَلِّغُـــونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَــــهُ وَ لَا یَخْشَوْنَ أَحَـــــدًا إِلَّا اللَّهَ وَ کَفَى بِاللَّهِ حَسِیــبًا ( الاحزاب-39)

وظیفه اصلی و اولیـه روحـانیت ، چیزی نیست جـــز : ( تبلیــغ و تــرویج دیـن ) از طریق ( قرآن مبین و اهـــل بیت عصمت و طهــارت ) صلوات الله علیهم اجمعین ، و ( پاسداری از فرهنگ و عقائد و اخلاق اسلامی ) و ( هدایت و خدمت به متدینین ) .
ملتی که میخواهد در مسیر دیـانت ، و رسیدن بــه سعــادت قدم بردارد ، آشنــایی و ارتباط با روحـانیتی این چنین ، و آگاهی از رهنمودهای آنـــان ، بــرای او ضرورتی است مسلم و غیر قابل انکار .

kesaa@chmail.ir

آخرین مطالب

آیت الله سبط الشیخ الانصاری در جمع مردم دزفول:
می خواهند مردم را در مقابل روحانیت قرار دهند/ادعای فرماندار دزفول پوچ است/مردم با رفع مشکل بیکاری و ازدواج شاد می شوند 


جمعه شب بیست و پنجم اردیبهشت ماه، همزمان با شب مبعث پیامبر اعظم(ص)، آیت الله شیخ "رضا سبط الشیخ الانصاری" در جمع نمازگزاران مسجد ساکیان، علما، اساتید حوزه و برخی مسئولین به تشریح و تدوین آخرین مواضع خود نسبت به برگزاری کنسرت پاپ در دزفول و پشت پرده های آن پرداخت.
به گزارش رهیاب،جمعه شب بیست و پنجم اردیبهشت ماه، همزمان با شب مبعث پیامبر اعظم(ص)، آیت الله شیخ "رضا سبط الشیخ الانصاری" در جمع نمازگزاران مسجد ساکیان، علما، اساتید حوزه و برخی مسئولین به تشریح و تدوین آخرین مواضع خود نسبت به برگزاری کنسرت پاپ در دزفول و پشت پرده های آن پرداخت.

توان اندک موجب برداشته شدن تکلیف نمی شود

رئیس حوزه علمیه آیت الله العظمی سبط الشیخ الانصاری گفت: جامعه ما گرفتار نابسامانی ها و عدم توجه به حدود الهی در زمینه امور اقتصادی، سیاسی، عفاف و حجاب و سایر موارد شده که این امر پریشان خاطری متدینین شهر را فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه توان اندک موجب برداشته شدن تکلیف نمی شود، بزرگترین پشتوانه مؤمنین در ادای تکلیف را وعده های الهی دانست و خاطر نشان کرد: خدا همواره با اهل تقوا و حامی محسنین است.

آیت الله سبط الشیخ الانصاری افزود: در طول تاریخ بزرگترین عالمان دینی در راه دین به شهادت رسیدند ولی در راه دفاع از مبانی دین و عمل به تکلیف الهی کوتاه نیامدند.

بی تفاوتی در برابر امور خلاف رضای خدا معنا ندارد

وی تاکید کرد: امروز  ما، اطرافیان ، خانواده و اجتماع ما با مرارت هایی مواجه شده ایم که مخالفت آنها با رضایت خدا ، قطعی است، بی تفاوتی در مقابل آنها معنا ندارد.

مراد بنده فقط یک مجلس کنسرت نیست/ گوش شنوا باشد ندای "هل من مبارز" علیه روحانیت را می شنود

این آمر به معروف و ناهی از منکر، با تاکید دوباره بر اینکه مراد و منظور بنده فقط یک مجلس کنسرت نیست، همچنان که افرادی که با تمام توان درصدد برگزاری آن هستند، حتی گوشه چشمی هم به این مسئله ندارند و بدنبال سد شکنی و فتح باب هستند، اظهار کرد: اگر گوش شنوا وجود داشته باشد، ندای "هل من مبارز" علیه روحانیت را که توسط عده ای بیان می شود را خواهد شنید.

این استاد برجسته حوزه علمیه، استفاده از لفظ "مردم" توسط موافقین برگزاری کنسرت و اعلام اینکه مردم با برگزاری کنسرت موافق هستند را مورد انتقاد قرار داد و گفت: آیا انبوه جوانان و مردم متدین این شهر که نسبت به برگزاری کنسرت اعلام مخالفت نموده و می نمایند را مردم این شهر محسوب نمی کنید؟

رئیس حوزه علمیه آیت الله العظمی سبط الشیخ الانصاری، ادامه داد: همه در عرصه قیامت و در پیشگاه خدا در مقابل تمام اعمال و رفتارمان مسئول بوده و باید پاسخگو باشیم.

رخداد حوادث مختلف در جامعه آزمونی الهی است

وی، رخداد حوادث مختلف در جامعه را آزمون الهی دانست و بابرشمردن نمونه هایی تاریخی ابراز کرد: امروز نیز مسئولین، روحانیون و مردم در قبال موضع گیری هایی که در حوادث مختلف می کنند  نشان می دهند که آیا در عمل نیز به تقیدات دینی پایبند هستند یا نه.

این استاد برجسته حوزه های علمیه دزفول، با بیان اینکه اکثر مطالبی که در محیط های مجازی بیان می شود توسط افرادی بیان می شود که از آگاهی های دینی لازم بی بهره اند، اظهار کرد: برخی قلم ها همچون شمشیر بر پیکر باطل ضربه می زند و برخی دیگر نیز چون شمشیری است که در حال ضربه زدن به پیکر حق است.

تقدیر ویژه از موضع گیری فرمانده سپاه خوزستان و فرمانده سپاه دزفول

وی با تقدیر از تمامی کسانی که در مصاحبه ها و به شکل های مختلف اعلام موضع کردند، به موضع شفاف و صریح سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان و سرهنگ محتشمی فرمانده سپاه دزفول در قبال این موضوع اشاره و با تقدیر و تشکر ویژه از آنها گفت: موضع گیری های شفاف آنها این جمله امام راحل(ره) را در ذهن یادآور می شود که اگر سپاه نبود مملکت هم نبود.

ادعای فرماندار دزفول در امکان پذیر نبودن لغو جلسه کنسرت باطل و پوچ است

آیت الله سبط الشیخ الانصاری، ادعای فرماندار دزفول در امکان پذیر نبودن لغو جلسه کنسرت را باطل و پوچ دانست و اظهار کرد: برای این کنسرت از 10 روز قبل به مسئولین تذکر دادم و این در حالی است که برای کنسرت قبل دو روز قبل از برگزاری کنسرت مطلع شدم و آن زمانی بود که بلیط ها فروخته شده بود، گروه در دزفول مستقر شده و همه چیز آماده بود و می گفتند اگر کنسرت برگزارنشود چند نفر کشته می شود ولی کنسرت لغو شد و هیچ اتفاقی  هم نیفتاد. الا اینکه مردم متدین دزفول در عمل نشان دادند که قهرمان بودن آنها به دلیل پاسداری از ارزشهاست .

افشاگری برخی پشت پرده های قابل تامل این کنسرت

وی با افشاگری برخی پشت پرده های قابل تامل این کنسرت، به دیدار مدیر اخذ کننده مجوز برگزاری این کنسرت با خود نیز اشاره و اظهار کرد: در این دیدار این آقا می گفت که من مجوز برگزاری کنسرت را با اصرار فلانی و فلانی گرفتم پشیمان هستم؛ به فرمانداری رفتم، گفتم اشتباه کردم مجوز گرفتم، می خواهم لغو کنم، گفتند که مگر حق داری با احساسات مردم بازی کنی. به ارشاد رفتم خواستار لغو کنسرت شدم، گفتند که چنین توانی نداری، افراد دیگری را واسطه قرار دادم گفتند که تو را به حبس خواهند انداخت.

آیت الله سبط الشیخ الانصاری، تصریح کرد: افرادی که پشت پرده برگزاری کنسرت هستند بدنبال ایجاد تقابل بین روحانیت و مردم هستند و حتی یک گام را هم جلوتر برده و بدنبال ایجاد تقابل بین روحانیت هستند. که روحانیت آگاه بخوبی از چنین دسیسه هایی مطلع می باشد .

امام جمعه دزفول: موافق برگزاری کنسرت نیستم

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفتند : در تماسی که با امام جمعه محترم داشتم ، ایشان فرمودند : که این مسئله اصلا در شورای فرهنگ عمومی شهرسان مطرح نشده و شورای فرهنگ عمومی شهرستان در صدور مجوز آن هیچگونه دخالت نداشته و مجوز توسط ارشاد صادر شده است.

رئیس حوزه علمیه آیت الله العظمی سبط الشیخ الانصاری، با بیان اینکه امام جمعه دزفول اعلام کردند که موافق برگزاری کنسرت نیستم، ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای قاضی در این تماس گفتند، ما با رعایت یکسری مصالح و از سر ناچاری برای اینکه عده ای تقابلی بین جوانان و روحانیت ایجاد نکنند، اعلام کرده ایم با رعایت این شرایط اجرا شود و این امر به معنای موافقت با کنسرت نیست و یا فتح بابی برای صدور مجوزهای آینده نیست.

بنده با هیچ شرایطی موافق کنسرت نیستم

این آمر به معروف و ناهی از منکر، همچنین دیدار فرماندار دزفول با جمعی از اساتید حوزه طی روزهای اخیر را یاداور شد و با اعلام اینکه در آن جلسه حضور نداشته است، گفت: بنده با هیچ شرایطی موافق کنسرت نیستم و اصلا من با نفس کنسرت مخالفم چرا که مدعای من این است که این جلسات مغایر با رضای خدا است و اگر موافقین برگزاری کنسرت استدلالی قرانی مغایر با نظر من دارند در این موضوع حاضر به مناظره و گفتگو هستم.

وی، افزود: ایجاد اشتغال، فراهم کردن شرایط ازدواج، دادن وام های مناسب به زوج های جوان از مهمترین مطالبات جوانان است و مسئولینی که بدنبال شادی جوانان هستند با رفع این مشکلات، شادی حقیقی و بادوام برای جوانان فراهم  آورند.



** در ادامه، متن مصاحبه های اختصاصی سردار شاهوار پور فرمانده سپاه خوزستان و سرهنگ محتشمی فرمانده سپاه دزفول با پایگاه خبری "دزفول امروز" در دفاع از روحانیت و انتقاد از برگزاری کنسرت در دزفول قرائت شد.

راه های قانونی برای عدم برگزاری این جلسات باز بوده و هست

آیت الله سبط الشیخ الانصاری به استناد بندهایی از مصاحبه فرمانده سپاه خوزستان و رئیس ستاد احیاء امر به معروف استان گفت: مطابق با برخی از فرمایشات سردار شاهوارپور راه های قانونی برای عدم برگزاری این جلسات باز بوده و هست

وی به سخن فرماندار دزفول در جمع اساتید حوزه نیز اشاره و با بیان اینکه فرماندار در ان جلسه متعهد می شود اگر هنجارشکنی صورت گیرد، خود وی درب جلسه را قفل کند و مانع از برگزاری کنسرت شود، خاطر نشان کرد: همین حرف فرماندار نشان می دهد که امکان لغو کنسرت وجود دارد.

 
آیا شهر باید گرفتار سودای تجاری و سود اقتصادی عده ای باشد؟

رئیس حوزه علمیه آیت الله العظمی سبط شیخ انصاری، جوانان متدین، انقلابی و بسیجی را مخالف با برگزاری کنسرت دانست و گفت: آیا شهر باید گرفتار سودای تجاری و سود اقتصادی عده ای باشد تا مسئولین را مشغول و مردم را در مقابل روحانیت قرار دهند؟


از سیدالشهداء(ع) آموخته ایم که برای یاری دین خدا باید از همه چیز گذشت

این استاد برجسته حوزه های دزفول، افزود: بنای ما انجام وظیفه دینی است که به لحاظ شرعی ملزم به آن هستیم نه امر دیگران ، و از سیدالشهداء(ع) آموخته ایم که برای یاری دین خدا باید از همه چیز گذشت.

قبایح حاکم بر معابر و ساحل رودخانه بیشتر از موسقی است، اما ...

وی اظهار کرد اگر قرار باشد قبح حاکم بر چنین مجالسی را با قبایحی که در برخی معابر و ساحل رودخانه مقایسه کنیم، قبایح حاکم بر معابر و ساحل رودخانه بیشتر است ولی مطلب این است که در مورد برگزاری کنسرت، تقابلی بوجود آمده و ندای "هل من مبارز" برای ایجاد فتح باب با استفاده از نام مردم و جوانان بلند شده است

ترویج موسیقی از اهداف صهیونیست ها است

آیت الله سبط الشیخ الانصاری، ترویج موسیقی را از اهداف صهیونیست ها و جهانخواران دانست و مجددا تاکید کرد: بنده با برگزاری چنین جلساتی مخالف هستم و شروطی را که برای برگزاری کنسرت عنوان می کنند ، نوعی دسیسه و آن را ساده نگری می دانم .

این آمر به معروف گفت: جلسه ای که قبل از تشکیل آن باید نیروی انتظامی بطور کامل برای تامین امنیت آن بسیج شوند، چه جلسه ای است؟ موضوع ساده است، نه یک خواننده بلکه فرض کنید که یک سخنران دعوت شده است، وقتی می بینید که عده ای مخالف هستند و احتمال سر دادن شعار و به هم خوردن نظم جلسه وجود دارد، دست اندرکاران برنامه قبل از برگزاری جلسه ای برگزار و با سنجش شرایط، سخنرانی را لغو می کنند. مسئولین از این دیدگاه به موضوع نگاه کنند.

اگر این جلسه برگزار شود، بنده حداقل در این دو شب برگزاری کنسرت در شهر نمی مانم

وی دلیل آمدن و ماندن خود در این شهر را انجام وظیفه و مسئولیت دینی عنوان واظهار کرد: من در مقابل مردم و جوانان این شهر وظیفه ای دارم و آن وظیفه بر من واجب  است و عدم توجه به آن وظیفه یعنی ترک واجب ولی اگر ببینم این ثمر در وجود من مترتب نیست و حضور خود را در شهر پوچ بدانم ضرورتی برای ماندن در شهر نمی بینم.

آیت الله سبط الشیخ الانصاری ادامه داد: اگر این جلسه برگزار شود، بنده حداقل در این دو شب برگزاری کنسرت در شهر نمی مانم چون آن را امر منکری می دانم که کاملا مخالف آن هستم.

راضی به مشاجره لفظی حتی  بین دو نفر هم در این ماجرا نیستم

رئیس حوزه علمیه آیت الله العظمی سبط الشیخ الانصاری، با بیان اینکه به لحاظ اعتقادی و اخلاقی راضی به مشاجره لفظی حتی بین دو نفر هم در این ماجرا نیستم، تصریح کرد: بهتر بود، مسئولینی که نظری مخالف با ما درباره برگزاری کنسرت دارند، در این جلسه حضور داشتند و می دیدند که جوانان بسیاری مخالف برگزاری کنسرت هستند.

 
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت دزفول: اعلام حمایت مجدد از علما و روحانیت مبارز و انقلابی دزفول

در بخش دیگری از این نشست، سرهنگ محتشمی راد، فرمانده سپاه دزفول ضمن اعلام حمایت مجدد از علما و روحانیت مبارز و انقلابی دزفول، بی توجهی در مسائل دینی به سخنان یک عالم دین بعنوان متخصص علوم دینی را مورد انتقاد قرار داد و ابراز کرد: همانطور که در زمینه درمان، تمام دستورات دکتر را کاملا اجرا می کنیم باید در مسائل دینی نیز به سخن عالم دینی بعنوان متخصص آن کامل مطیع و فرمان بردار بود.

سرهنگ محتشمی، دغدغه آیت الله سبط الشیخ الانصاری را به حق و به جا و توصیه های ایشان را راه گشا خواند و گفت: باید همه ما با گوش جان به سخنان علمای دین گوش فراداده و به آنها عمل کنیم. 
 

انتهای پیام/ 
 
 
 
 
 
منبع :  http://rahyabnews.com/fa/news/72058







موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۷
کساء