کِساء

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کُونوا أَنصَارَ اللَّهِ

کِساء

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کُونوا أَنصَارَ اللَّهِ

کِساء

الّــــــذِینَ یُبَلِّغُـــونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَــــهُ وَ لَا یَخْشَوْنَ أَحَـــــدًا إِلَّا اللَّهَ وَ کَفَى بِاللَّهِ حَسِیــبًا ( الاحزاب-39)

وظیفه اصلی و اولیـه روحـانیت ، چیزی نیست جـــز : ( تبلیــغ و تــرویج دیـن ) از طریق ( قرآن مبین و اهـــل بیت عصمت و طهــارت ) صلوات الله علیهم اجمعین ، و ( پاسداری از فرهنگ و عقائد و اخلاق اسلامی ) و ( هدایت و خدمت به متدینین ) .
ملتی که میخواهد در مسیر دیـانت ، و رسیدن بــه سعــادت قدم بردارد ، آشنــایی و ارتباط با روحـانیتی این چنین ، و آگاهی از رهنمودهای آنـــان ، بــرای او ضرورتی است مسلم و غیر قابل انکار .

kesaa@chmail.ir

آخرین مطالب

واکنش آیت الله سبط الشیخ انصاری به اصرار جریانی خاص برای برگزاری کنسرت موسیقی پاپ در دارالمؤمنین دزفول+حواشی001


 
 

دزفول امروز: رییس حوزه علمیه آیت الله العظمی سبط الشیخ انصاری گفت: روحانیت این شهر با تعطیل کردن نماز های جماعت و تحصن در حرم سبزقبا(ع) اعتراض خودش را نسبت به بی تفاوتی برخی مسئولین که وظیفه شان دفاع از اعتقادات، اخلاق و امنیت روحی و سلامت دین مردم است، این اعتراض را مطرح کنند.


 
به گزارش دزفول امروز: آیت الله شیخ “رضا سبط الشیخ انصاری” تولیت حوزه علمیه آیت الله العظمی سبط الشیخ انصاری دزفول، پس از اقامه نماز مغرب و عشای روز سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در جمع نمازگزاران مسجد ساکیان دزفول، دادستان، برخی اعضای شورای شهر، رئیس دادگستری دزفول و جمعی از رؤسای حوزه های علمیه، علما و روحانیون دزفول در واکنش به اصرار جریانی خاص برای برگزاری کنسرت موسیقی پاپ در دارالمؤمنین دزفول، سخنان مهمی ایراد کرد.

 
انقلاب اسلامی گنجی از جانب خدا بود

وی انقلاب اسلامی را یکی از نعمت های بزرگی دانست که همچنان قدر آن مجهول مانده است و با با بیان اینکه این انقلاب به قیمت خون هزاران شهید، جانباز و ایثارگر و مشکلات فراوان بدست آمده است، گفت: انقلاب اسلامی گنجی از جانب خدا بود که بجز رنج و مجاهدت فراهم نشد.

آیت الله سبط الشیخ انصاری افزود: ما وارث نعمت بی بدیل و عظیم انقلاب اسلامی هستیم و باید قدر این نعمت را بدانیم.

نتیجه نادیده گرفتن حدود الهی، گرفتار شدن به عذاب الهی است

این روحانی برجسته شهرستان دزفول، با اشاره به آیات و روایاتی، ادامه داد: خداوند به پرهیزگاران نسبت به پرهیز از گناه و رعایت حدود الهی هشدار داده که نتیجه نادیده گرفتن حدود الهی مواجه شدن با نابسامانی در عرصه های مختلف و گرفتار شدن به عذاب الهی است که این امر معیار غیر قابل تغییر خدا است.

وی، حجاب را یکی از حدود الهی عنوان و گفت: رعایت نکردن عفاف و حجاب در جامعه و زیر پا گذاشتن حدود الهی موجب فراهم شدن عذاب برای مردم آن جامعه است، عذابی که هنوز باورش نداریم.



باید مسئولیت به افرادی متخصص دارای تعهد و تدین داده شود

رئیس حوزه علمیه ایت الله العظمی سبط الشیخ انصاری، ریاخواری و رشوه خوای را از دیگر گناهان دانست و تاکید کرد: عدم توجه به معیارهای الهی برای انتخاب افراد و دادن مسئولیت به افرادی که بی توجه به معیارها و حدود الهی هستند، موجب نابسامانی و مواجه شدن به عذاب الهی است.

وی افزود: باید مسئولیت به افرادی داده شود که در عین تخصص، دارای تعهد و تدین هم باشد.

آیت الله سبط شیخ انصاری خاطر نشان کرد: عدم توجه و نظارت کافی و یا در مواردی ناظرین فاسد و اهل تبانی موجب شده تا شاهد اختلاس های سرسام آور در مسائل اقتصادی باشیم.
 
سنگی که باید به سر مسئولین خورده می شد

این روحانی برجسته کشور، ادامه داد: گاهی در مقابل مسائل مربوط به اجتماع که مربوط به همه مردم است موضع گیری اتخاذ می شود و افرادی فکر می کنند که تنها ما در قبال این مسائل موضوع می گیریم که این تصور غلط است بلکه در موارد مختلف موضع گیری کرده و پیگیری های لازم را انجام داده ایم ولی چون مسائل فرهنگی برای همه عیان است، بازتاب های بیشتری داشته اند.

وی با تاکید براینکه عدم توجه به این معیارهای الهی، جامعه را در سراشیبی منتهی به گناه، فساد و پلیدی قرار داده که قابل انکار نیست، به هنجارشکنی صورت گرفته در جزیره سد دز و عکس خلاف عفت ساحل رودخانه دز که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده است، اشاره و گفت: اختلاس، رشوه، بیکاری و مجموع تمام این مطالب باید به مثابه خوردن سنگ به سر مسئولین دلسوز باشد که برای تعدیل و یا تقلیل این مسائل چاره ای بیندیشند.

 مسئولین برای مشکلات چاره اندیشی کننده نه آنها را گسترش دهند

این استاد برجسته حوزه علمیه دزفول ادامه داد: باید مسولین برای چنین مسائلی چاره ای بیندیشد نه اینکه شرایطی را برای گسترش روزافزون این امورات به بهانه واهی ایجاد نشاط در جامعه بوجود آوردند.


تمامی انتقاد من متوجه برگزاری یک جلسه کنسرت نیست


آیت الله سبط الشیخ انصاری با تاکید بر اینکه مطمئنا تمامی انتقاد من متوجه برگزاری یک جلسه کنسرت نیست، گفت: کسانی هم که تمامی توان خود را صرف تشکیل این جلسه نمودند، نیز تنها هدفشان برگزاری یک جلسه نیست بلکه مسئله قبح شکنی و فتح باب است.

وی افزود: با برگزاری یک جلسه کنسرت، در آینده نزدیک خواهید دید که کاروان هایی این چنینی به این شهرستان سرازیر می شود و از موضوعی که می توان از آن پیشگیری کرد با بی اعتنایی مسئولین ، به مسئله ای تبدیل شود که پس از چند سال، اعلام کنند که مانند حجاب دیگر کاری از دست شان برای اصلاح آن بر نمی آید.

انتقاد از تبدیل شدن برگزاری چنین مجالسی به اولویت اول برخی سازمان ها

رئیس حوزه علمیه آیت الله عظمی سبط الشیخ انصاری، با انتقاد از تبدیل شدن برگزاری چنین مجالسی به اولویت اول برخی سازمان ها از جمله ارشاد اسلامی گفت: دیگرانی برای برگزاری چنین مجالسی در دزفول دخالت می کنند و بر چنین مجالسی اصرار می کنند که خروجی آن برای جامعه مضر و خطرناک است.
 
وظیفه ذاتی روحانیت دفاع از اخلاقیات، اعتقادات و دیانت مردم است

این روحانی برجسته، با طرح این سوال که برگزاری چنین مجالسی در شهر از چه اولویتی برخوردار است؟ اظهار کرد: گاهی می گویند دخالت در این امور در حیطه وظایف شما نیست. اولا که هست. ثانیا اگر به فرض که نیست، بخاطر این است که وظایف خودتان را به درستی انجام نمی دهید و باید مثل بنده ای دخالت کنم تا متهم به دخالت بی جا نیز شوم.

وی وظیفه ذاتی روحانیت را دفاع از اخلاقیات، اعتقادات و دیانت مردم عنوان و خاطر نشان کرد: به هر کسی که تصور می کردم تماس گرفتم حتی با خواننده ای که می خواهد بیاید شمارش را برایم فرستادند و تماس گرفتم ولی پاسخ گو نیست. و گرنه می خواستم از او درخواست کنم که به دزفول نیاید. بخاطر خدا و مصلحت مردم نیاید و ا گر بخاطر پول می آید، پولی که از این برنامه انتفاع دارد را برایش تامین کنیم چرا که همان طور که کسانی حاضرند برای شرکت در چنین مجالسی پولی دهند، مومنینی هم هستند که پول دهند تا چنین مجلسی برگزار نشود.



تحصن ائمه جماعات دزفول در حرم سبزقبا(ع) در اعتراض به بی تفاوتی برخی مسئولین در دفاع از اعتقادات دینی مردم


 رئیس حوزه علمیه آیت الله العظمی سبط الشیخ انصاری با تاکید بر اینکه روحانیات این شهر غافل از توانایی خودش نیست، خاطر نشان کرد: روحانیت این شهر با تعطیل کردن نماز های جماعت و تحصن در حرم سبزقبا(ع) اعتراض خودش را نسبت به بی تفاوتی برخی مسئولین که وظیفه شان دفاع از اعتقادات، اخلاق و امنیت روحی و سلامت دین مردم است، این اعتراض را مطرح کنند.

وی افزود: اگر هیچ یک ثمر بخش نباشد بنده برای کسب تکلیف خدمت آیت الله جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خواهم رسید و مطالبی که باید بگویم، خواهم گفت.

آیت الله سبط الشیخ انصاری خاطر نشان کرد: فلسفه وجودی بنده در اینجا انجام چنین وظایفی است و اگر بنا باشد نسبت به اینها از طرف مسئولینی که باید به لحاظ غیرت و تعصب دینی، ممتازترین افراد باشند،مورد توجه نباشد بودن در این شهر چه ضرورتی دارد ؟

 مردم به لحاظ اخلاقی مورد تهاجم قرار گرفته اند

وی با بیان اینکه حضور در جایی که اگر خطایی صورت بگیرد توانایی ممانعت از آن را نداشته باشید بلکه با دهن کجی نیز روبرو شوید، ترک آن محل لازم است، خطاب به مسئولین قضایی حاضر در جلسه گفت: آیا ورود در این مسئله از طرف دادستان محترم ، ریاست دادگستری و سایر مسئولین ممکن است یا نه؟!

این روحانی برجسته دزفول افزود: مردم به لحاظ اخلاقی مورد تهاجم قرار گرفته اند، سیاست های پیشگیرانه باید اتخاذ شود نه اینکه برنامه هایی اجرا شود که حیا زدایی و از بین بردن زشتی قبایح باشد.

 
سخنرانی رئیس دادگستری

حجت الاسلام و المسلمین “صادق ابوهلال” رئیس دادگستری دزفول که این جلسه حضور داشت، در سخنانی بیست دقیقه ای به تشریح وضعیت امنیتی شهر و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای امنیت دزفول پرداخت و با اشاره به برخی قبح شکنی های صورت گرفته در پارک های ساحلی دزفول بویژه بوستان ساحلی علی کله ، گفت: با نیروهای بسیج اقدامات خوبی برای ارتقاء امنیت اخلاقی در پارکهای ساحلی انجام و کشقیات بسیاری در این زمینه داشته ایم.

وی با اسقبال از سخنان آمر به معروف و ناهی از منکر، آیت الله سبط الشیخ گفت: ما طبق قانون عمل می کنیم و ملاک ما عمل به قانون و شرع است.

 

آیت الله سبط شیخ: نباید مسئولین به دغدغه دینی روحانیت پوززخند بزنند

آیت الله سبط الشیخ نیز در ادامه ضمن تشکر از ریاست دادگستری دزفول، و همچنین ارج نهادن به اقدامات صورت گرفته، ادامه داد: افرادی می خواهند بستری را برای فساد و بزه کاری فراهم کنند و افرادی باید با زحمت فراوان به مقابله با آن بپردازند که حداکثر می توانند یک دهم آن مفاسد را مقابله و یا کشف کنند.

وی با بیان اینکه کلام من این بود که چرا بستر ساز گناه می شوید؟؟ اظهار کرد: مردم حق دارند از بستر رودخانه استفاده کنند و باید امنیت حیا و عفت را در پارک ها تامین کنیم.

این روحانی برجسته خاطر نشان کرد: تمام ذهن ما متوجه یک مجلس پوچ با خروجی بی حیایی نیست بکه به پیامدهای مترتب بر آن است.

رئیس حوزه علمیه دزفول با بیان اینکه حاضرم با هر کسی که مخالف لغو کنسرت است نیز صحبت کنم، تاکید کرد: همچنانی که در کنسرت قبلی گفتم این بار نیز اعلام می کنم این جلسات بر خلاف رضای خدا، بر خلاف رضای امام زمان(عج)، بر خلاف فتاوای مراجع تقلید، برخلاف آرمان شهدا و برخلاف مصلحت، نجابت و عفاف در این جامعه است.

وی افزود: نباید مسئولین نسبت به دغدغه قاطبه روحانیت که چیزی جر خدمت به دین نیست، پوززخند بزنند.

آیت الله شیخ رضا سبط الشیخ انصاری با اعلام مجدد مخالفت با برگزاری کنسرت اظهار کرد: نمازهای جماعت در این شهر تعطیل و ائمه جماعت در حرم سبزقبا(ع) تحصن و این خبر کشوری خواهد شد.

وی با اشاره به برخی مقایسه ها بین دزفول و سایر شهرهای کشور، افزود: اگر قرار است ما در چنینی اموری در حال سبقت از شهرهای دیگر باشیم باید مجوز کارهای دیگری از جمله سگ بازی و مجوز تاسیس فروشگاه فروش سگ را هم صادر کنیم.

 

والله مقام معظم رهبری مخالف با این مجالس است

این روحانی برجسته کشور، با بیان اینکه کسانی که در توانشان است با این مسئله به بهترین شکل مقابله کنند و مخالفت روحانیت را اعلام کنند، گفت: روحانیت قشری نیست که نادیده گرفته شود و مورد پوزخند دیگران واقع شود.

وی یکی از مهمترین نگرانی های مقام معظم رهبری را همین مصادیق فرهنگی دانست و افزود: والله ایشان مخالف با این مجالس است. تا کی منافقانه با شعار حمایت از رهبری برخلاف دستورات حکیمانه ایشان عمل کنیم.

 ابراز نگرانی امام جمعه دزفول

آیت الله سبط الشیخ انصاری با اشاره به تماس تلفنی خود با حجت السلام قاضی، امام جمعه دزفول گفت: من [امروز]عصر با امام جمعه محترم صحبت کردم، ایشان از این موضوع نگران است و به هیچ وجه موافق این امورات نیست.


 
دادستان دزفول: حاج آقای سبط الشیخ زبان گویای بسیاری از متدینین دزفول است

در ادامه “احمد قهرمانی” دادستان دزفول که او نیز ابتدای سخنان خود از آماده نبودن برای سخنرانی در این جلسه خبر داد و با اختصاص بخش زیادی از وقت خود به حوزه امنیت در شهرستان، گفت: باید در حد توان نسبت به رفع این دغدغه ها بکوشیم.

وی رهنمودهای آیت الله سبط الشیخ را پدرانه توصیف و گفت: حاج آقای سبط الشیخ زبان گویای بسیاری از متدینین دزفول است.

قهرمانی افزود: وظیفه قانونی خود می دانیم که در چارچوب قوانین مصوب نظام بتوانیم دغدغه های مردم ، علما و روحانیت را برطرف کنیم.

دادستان دزفول با تاکید بر پیشگیری در وقوع جرم ادامه داد: باید بجای برخورد سلبی به سمت پیشگیری از وقوع جرم رفت.

 

آیت الله سبط شیخ: عدم توجه به موضوع کنسرت در سخنرانی دادستان و رئیس دادگستری را مورد انتقاد قرار داد

آیت الله سبط الشیخ انصاری با اشاره به تاکید دادستان بر پیشگیری و استفاده از رهنمودهای روحانیت، عدم توجه به موضوع کنسرت در سخنرانی دادستان و رئیس دادگستری را مورد انتقاد قرار داد و گفت: اصلا نسبت به جلسه کنسرت در پیش رو اشاره ای نشد.

وی گفت: اگر دزفول را مورد ستایش قرار می دهیم که در آن جرم کمتر است بخاطر سلامت نفسانی و دیانت مردم است که اگر بدنبال دلیل آن باشیم یکی از مهمترین دلایل آن این است که چنین مجالسی که در جاهای دیگر شایع شده اینجا برگزار نشده است.

 تغذیه فکری و اعتقادی مردم باید به دست یک بازاری باشد؟؟

این استاد حوزه، با اشاره به برخی پشت پرده ها در برگزاری کنسرت در دزفول، خاطر نشان کرد: هرگز فراموش نمی کنم که شورای شهر قبلی دزفول در نامه ای کتبی مصرانه و ملتمسانه از ارشاد استان درخواست برگزاری کنسرت کرده بودند و بدنبال برگزاری و استمرار چنین مجالسی در شهر شدند و الان هم در بین مسئولین کم نیستند کسانی که بعنوان مهره فقط در جهت اجرای سیاست هایی هستند که به آنها ابلاغ شده است.

وی گفت: بانیان برگزاری این جلسات چه کسانی هستند؟ همین مجلس در چند ماه قبل بانی و تامین کننده هزینه مادی آن یک واسطه ای برای فروش یک کالا بود. آیا در این شهر تغذیه فکری و تامین اعتقادی مردم باید توسط یک فرد بازاری که جز بدنبال منافع مادی نیست کلید بخورد.

انتقاد از عملکر شورای فرهنگ عمومی دزفول

وی با انتقاد از عملکر شورای فرهنگ عمومی دزفول گفت: اگر ارشاد اهواز مجوزی صادر کرد و زیر بغل یک فرد سود جو با شعار خدمت فرهنگی قرار داد آن شهر ملزم به اجرای آن است ؟ و آیا در بین افراد شورای فرهنگی یک نفر برگزاری این جلسات را مفید نداند بلکه مضر بداند وجود ندارشت؟

کسانی که دغدغه مسائل فرهنگی دارند، پاسخ دهند …

وی همچنین ۲۳ اردیبهشت روز تولد خاتم الفقها و المجتهدین شیخ مرتضی انصاری اشاره و با انتقاد از غفلت مسئولین فرهنگی دزفول از این موضوع گفت: بدنبال تغییر ذائقه مردم هستند، کسانی که دغدغه مسائل فرهنگی دارند، پاسخ دهند که چه قدمی در این رابطه برداشته اند.

این استادحوزه ادامه داد: شیخ انصاری با دزفول بزرگ نشده بلکه این دزفول است که با شخصیت های بزرگی چون شیخ و امثال آن عظمت می یابد.

 

امام جماعت حرم سبزقبا(ع) دزفول خواستار تشکیل شورای تامین برای بررسی این موضوع شد

حجت الاسلام همت پور، امام جماعت حرم سبزقبا(ع) دزفول خواستار تشکیل شورای تامین برای بررسی این موضوع شد و گفت: دادستان دغدغه مومنین و متدینین را شنیدند و چون دادستان فرمودند وظیفه قانونی، ما از آنها می خواهیم که جلسه شورای تامین شهرستان دزفول را برگزار کنند که نتیجه قانونی در این زمینه گرفته شود.

شورای فرهنگ عمومی دزفول اجرای موسقی را تصویب کرده است/ لغو مجوز قانونی نیاز به اقدام قانونی دارد

حجت الاسلام صادق ابوهلال رئییس دادگستری دزفول با بیان اینکه کنسرتی که قرار است برگزار شود مجوزهای قانونی را اخذ کرده است، اظهار کرد: جریان کنسرت در شورای فرهنگ عمومی دزفول مطرح شده و شورای فرهنگ عمومی برای اجرا تصویب کرده و در فرمانداری هم مورد بحث قرار گرفته است.

وی گفت: ما این نگرانی ها را به مسئولین منعکس و جلسه ای طی روزهای آینده در این زمینه خواهیم گرفت.
حجت الاسلام ابوهلال ادامه داد: چون از نهاد قانونی وارد شده و مجوز گرفته و سیر قانونی را طی کرده لغو احتمالی آن هم نیاز به طی روند قانونی دارد.

 
اگر اعضای شورای فرهنگ عمومی شهر موافق برگزاری چنین جلساتی هستند برای همه شان متاسف هستم

در پایان آیت الله سبط شیخ انصاری با اشاره به تصویب برگزاری این کنسرت در شورای فرهنگ عمومی دزفول، ابراز کرد : اگر اعضای شورای فرهنگ عمومی شهر موافق برگزاری چنین جلساتی هستند برای همه شان متاسف هستم.

انتهای پیام/

منبع :http://www.deztoday.ir/?p=273351

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۳
کساء