کِساء

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کُونوا أَنصَارَ اللَّهِ

کِساء

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کُونوا أَنصَارَ اللَّهِ

کِساء

الّــــــذِینَ یُبَلِّغُـــونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَــــهُ وَ لَا یَخْشَوْنَ أَحَـــــدًا إِلَّا اللَّهَ وَ کَفَى بِاللَّهِ حَسِیــبًا ( الاحزاب-39)

وظیفه اصلی و اولیـه روحـانیت ، چیزی نیست جـــز : ( تبلیــغ و تــرویج دیـن ) از طریق ( قرآن مبین و اهـــل بیت عصمت و طهــارت ) صلوات الله علیهم اجمعین ، و ( پاسداری از فرهنگ و عقائد و اخلاق اسلامی ) و ( هدایت و خدمت به متدینین ) .
ملتی که میخواهد در مسیر دیـانت ، و رسیدن بــه سعــادت قدم بردارد ، آشنــایی و ارتباط با روحـانیتی این چنین ، و آگاهی از رهنمودهای آنـــان ، بــرای او ضرورتی است مسلم و غیر قابل انکار .

kesaa@chmail.ir

آخرین مطالب

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با رهیاب:



مجوزهای ارشاد در رابطه با کنسرت های موسیقی با روح اسلام ناسازگار است/معترضین به کنسرت ها درد دین دارند






آیت الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در گفتگو با رهیاب در واکنش به برگزاری کنسرت در برخی از شهرستان ها و اعتراض علما و مردم به این برنامه ها اظهار داشت:باید بین علما و مسئولین یک مصالحه ای صورت گیرد تا اینها به جان هم نیفتند و دیگران تلقی اختلاف و ناهمدلی نکنند.

وی ادامه داد:مسئولینی که اقدام به برگزاری موسیقی می کنند باید کارشان را حمل بر صحت کنیم به این معنا که ان شاالله آنها نیت سو و غرض بدی ندارند و نمی خواهند با اجرای این کنسرت ها دست به انتشار فساد و مسائل ضد اخلاقی بزنند.

آیت الله محسن حیدری تصریح کرد:مسئولان اجرایی باید بدانند اگر چه موسیقی طبق نظر مشهور فقها موارد حلال هم دارد و اینطور نیست که موسیقی مطلقا حرام باشد منتها در عمل ثابت شده است اجرای این کنسرت ها با حواشی برگزار می شود که اگر خیری هم در آن باشد شرش بیشتر است.

وی ادامه داد:مسائل ضداخلاقی،اختلاط و بی عفتی ها در این کنسرت ها به وفور دیده می شود پسران و دختران شرکت کننده در این برنامه ها با شنیدن صدای تارو تبنک ها تحریک می شوند و حوادثی اتفاق می افتد که مطلوب نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: تا امروز نشنیدیم که کنسرتی در یک شرایط سالمی برگزار شده باشد و هیج نقطه ضعفی در آن نبوده باشد لذا مسئولین باید دقت کنند اگر هم خیری کنسرت ها دارند از خیرش بگذرند.

وی افزود:خیلی مشکل است مسئولین در اجرای کنسرت ها یک شرایطی به وجود بیاورند که هیچ سواستفاده ای صورت نگیرد و مفسده ای پیش نیاید از اینجا می فهمیم که چرا علما،ائمه جمعه و متدینین نسبت به این برنامه ها حساس هستند چون می بینند که این کنسرت ها سر از مسائل غیراخلاقی در می آورند.

آیت الله محسن حیدری تصریح کرد:علما از این باب این کنسرت ها را منکر می دانند لذا قیام می کنند و از باب نهی از منکر اعتراض می کنند از این جهت باید موضع علما را فهمید آنها نمی خواهند جامعه به تنش کشیده است علما مخالف نشاط و شادی نیستند بلکه دنبال جو نشاط و شادی مباح هستند مسئولین باید نظر علما را تامین کنند چرا که این کار به خیر دنیا و آخرتشان خواهد بود.

وی در واکنش به کسانی که در اصرار به  برگزاری کنسرت ها می گویند مجوز از ارشاد دارد گفت:عملا مجوز هایی ارشاد درباره کنسرت ها با روح اسلام سازگاری ندارد فتوای صریح مقام معظم رهبری هم این است که ترویج موسیقی با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی سازگاری ندارد این مردمی که به کنسرت ها اعتراض می کنند درد دین دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به مسئولینی که گفته اند با خانواده های خود به کنسرت خواهیم رفت تا کنسرت ها برگزار شود عنوان داشت:مسئولینی که گفته اند ما با خانواده های خود در کنسرت شرکت می کنیم بدانند این حرف تضمینی برای سواستفاده از کنسرت ها نمی شود بلکه یک مجوز عملی برای ورود به مجالسی است که مشتبه هستند و معلوم نیست چه از آب در می آیند بهتر است مسئولین با علما بنشینند و تصمیم معقول و مناسبی اتخاذ کنند.




منبع :http://rahyabnews.com/fa/news/72072

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۷
کساء