کِساء

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کُونوا أَنصَارَ اللَّهِ

کِساء

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کُونوا أَنصَارَ اللَّهِ

کِساء

الّــــــذِینَ یُبَلِّغُـــونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَــــهُ وَ لَا یَخْشَوْنَ أَحَـــــدًا إِلَّا اللَّهَ وَ کَفَى بِاللَّهِ حَسِیــبًا ( الاحزاب-39)

وظیفه اصلی و اولیـه روحـانیت ، چیزی نیست جـــز : ( تبلیــغ و تــرویج دیـن ) از طریق ( قرآن مبین و اهـــل بیت عصمت و طهــارت ) صلوات الله علیهم اجمعین ، و ( پاسداری از فرهنگ و عقائد و اخلاق اسلامی ) و ( هدایت و خدمت به متدینین ) .
ملتی که میخواهد در مسیر دیـانت ، و رسیدن بــه سعــادت قدم بردارد ، آشنــایی و ارتباط با روحـانیتی این چنین ، و آگاهی از رهنمودهای آنـــان ، بــرای او ضرورتی است مسلم و غیر قابل انکار .

kesaa@chmail.ir

آخرین مطالب
شنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸ ق.ظ

مصاحبه پایگاه خبری تحلیلی دزفول امروز

اختصاصی / رئیس حوزه علمیه آیه ا... العظمی سبط الشیخ الانصاری دزفول:
حمایت از تجمع کنندگان علیه بی حجابی واجب شرعی است/ محکومیت این حرکت خداپسندانه توسط برخی از مسؤلین از بی حجابی بدتر است

دزفول امروز:دفاع از دین خدا از واجب ترین واجبات است و نیازی به اجازه از کسی ندارد و موجب تعجب و تأسف و تحسّر است که چنین مسئولینی محکوم می کنند آن کسانی را که در صدد جبران بیکاری ها و کم کاریهای آنان در این امور بوده اند.

دزفول امروز: مسئول و مدرس حوزه علمیه آیه ا… العظمی سبط الشیخ الانصاری گفت: حمایت و پشتیبانی از مردم متدین و غیور و انقلابی، که تعصب نسبت به دین و خدا و حفظ ارزشهای اخلاقی و انسانی و اسلامی دارند، از بزرگترین واجبات می باشد و مسئولین مربوطه باید از آنان حمایت کنند نه اینکه با تیغ بی انصافی و غیر شرعی به بهانه غیر قانونی بودن حقیقت را ذبح کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی دزفول امروز آیت الله شیخ رضا سبط شیخ انصاری در مصاحبه با خبرنگاران دزفول امروز با اشاره به تجمع متدینین در اعتراض به بی حجابی در میدان فاطمی تهران از غیر قانونی خواندن این تجمع ابراز تأسف و تعجب کرد و گفت: محکومیت این حرکت از سوی برخی مسئولین از گناه و زشتی بی حجابی بمراتب بیشتر و بدتر است و متهم ردیف اول و مقصر اصلی چنین اوضاع نابسامانی مسئولینی هستند که با بی تفاوتی و عدم تعصب نسبت به زیر پا رفتن حدود الهی که حجاب یکی از مهم ترین آنهاست بستر ساز چنین امری بوده اند.


ایشان با اشاره به عدم صدور مجوز برای برپایی این تجمع از سوی مسئولین ذی ربط که تجمع کنندگان یک سال انتظار آن را می کشیدند گفتند: با توجه به آیه شریفه (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا أَنصَارَ‌ اللَّـهِ)، دفاع از دین خدا از واجب ترین واجبات است و نیازی به اجازه از کسی ندارد و موجب تعجب و تأسف و تحسّر است که چنین مسئولینی محکوم می کنند آن کسانی را که در صدد جبران بیکاری ها و کم کاریهای آنان در این امور بوده اند.


این عالم آمر به معروف و ناهی از منکر، برپایی چنین تجمعاتی را در راستای فرمایش امام راحل رضوان الله تعالی علیه دانسته و گفتند: امام خمینی رحمه الله علیه پیش بینی روزی را کرده بودند که ممکن است بعضی از مسئولین در بیراهه گام برداشته، اسیر صندلی و منصب و یا جهل مرکب شده و برخلاف مصالح دین و مملکت و ملت عمل نمایند لذا فرمودند: اگر دیدید چنین افرادی که گوششان شنوای حقیقت نیست، به کجروی خود ادامه دادند خودتان وارد میدان عمل بشوید.
ایشان با اشاره به اینکه حجاب یکی از واجبات مسلم قرآن و اسلام می باشد گفتند: انکار یک ضرورت یعنی انکار سایر ضروریات و بی توجهی در مقابل آن نشانه ای است بر بی تفاوتی نسبت به سایر واجبات و محرمات؛ آنهایی که شعار گسترش و حمایت از فرهنگ را فریاد می کنند آیا مرادشان جز فرهنگ و مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام است؟


ایشان با اشاره به رفتار بیشرمانه و بسیار وقیحانه یکی از بازیگران زن در یکی از جشنواره ها اظهار کرد: آن کسانی که نسبت به تجمع علیه حجاب و به بهانه واهی غیر قانونی بودن در مقابل آن جبهه گرفتند، چقدر از روبوسی و دست دادن این بازیگر مثلاً مسلمان شیعه! که در مقابل چشم میلیونها بیننده بر صورت نجابت سیلی زد، و دل ده ها میلیون مسلمان شیعه را بدرد آورد، و عملاً قانون قرآن را مورد استهزاء قرار داد، از خود دلواپسی و واکنش خداپسندانه نشان خواهند داد؟


به نظر من برای چنین فردی باید مجازات و محدودیتی بیش از افراد عادی در نظر گرفته شود.


ایشان در ادامه سخنان خود با ذکر آیه شریفه (قَدْ کَانَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِی إِبْرَ‌اهِیمَ وَالَّذِینَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَ‌آءُ مِنکُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ….) الممتحنه-۴  اظهار برائت و بیزاری از گناه و گناهکاران را یکی از عوامل بسیار مهم مصونیت جامعه از پلیدی ها و منکرات دانسته و گفتند: مؤکداً و مکرراً از مسئولین کم توجه و یا بی توجه نسبت به احکام قرآن و آرمان انقلاب و اهداف شهداء باید بپرسیم؛ آیا اعتقادی به (تولی) و (تبری)، که همچون (امر به معروف) و (نهی از منکر) ضامن امنیت اعتقادی و سلامت اخلاقی است، ندارید؟ چرا علناً و صراحتاً و رسماً اعلام بیزاری و تنفر از گناه نمی کنید؟!


وی با اعلام حمایت از تجمع میدان فاطمی تهران علیه بی حجابی، خواستار حمایت قاطعانه از این حرکت ارزشی از سوی همه اقشار و با حضور مسئولین در جمع مردم، در شهر دزفول و سایر شهرها شد و آن را از مهم ترین وظایفی دانست که عدم توجه به آن موجب گستاخی و هنجار شکنی و بی حجابی و بی بند و باری بیش از پیش از سوی بد خواهان دین و مملکت و ملت خواهد شد.


آیه ا… حاج شیخ رضا سبط الشیخ با ذکر آیه شریفه (وَلَمَّا رَجَعَ مُوسَی إِلَی قَوْمِهِ غَضْبَانَ أَسِفًا….) الاعراف-۱۵۰ و مطرح نمودن «خشم مقدس» آن را یکی از نشانه های ایمان حقیقی و یکی از عوامل مهم عزّت مؤمنین و اقتدار آنان برشمرده و گفتند: در روایتی آمده است که حضرت موسی علیه السلام در وقت مناجات با خداوند سبحان عرضه داشت:
(من أهلک الذین تظلهم فی ظل عرشک یوم لا ظل إلا ظلک ؟)
خدایا، آنهایی که در روز قیامت زیر سایه رحمت تو خواهند بود، چه کسانی هستند؟ و پاسخی که شنید این بود:
(الذین یغضبون لمحارمی اذا استحلت مثل النمر اذا جرح)
یعنی: آن کسانی که در مقابل زیر پا رفتن دستورات من، و مشاهده گناه، خشمگین می شوند همچون خشمگین شدن پلنگ وقتی  که زخمی بشود.


ناگفته نماند که ایشان چند روز قبل در فضای دانشگاه دزفول و در حضور عده ای از مسئولین و دانشجویان با صراحت اعتراض خود را نسبت به برخی از نابسامانی ها خصوصاً وضعیت بسیار نامطلوب پوشش و لباس بعضی از دختران دانشجو، وبی توجهی مسئولین دانشگاه خصوصاً رئیس آن، بیان کردند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۳
کساء